SZÉGYENFAL
2019. május 5-én foglalt hozzánk az Airbnb-n keresztül Könyves Péter. A vendég megérkezett, a szokásos módon bemutatásra került számára a lakás, megkapta a kulcsokat és elhagytam az apartmant.
Aznap este 22:05-kor küldött egy üzenetet, hogy akkor ért vissza a lakásba, erős gáz szagot érez, ezért elzárta a gázcsapot és kiszellőztette a lakást, kiemelve, hogy "Hideg éjszakának nézünk elébe".
Rögtön reagáltam az értesítésre, elnézést kértem a kellemetlenségért, megköszöntem a tájékoztatást és jeleztem hogy meg fogjuk vizsgáltatni.
Másnap reggel visszamentem a lakásba, ahol személyesen is elmondta a történteket, mely szerint a kulcsok átvételét követően elment a lakásból, de mivel hidegnek érezte, így feltekerte a konvektort 6-osra.
Szóval a vendég 6-kor megjött, majd felnyomta a konvektort és elment otthonról... hát persze.. dübörögjön csak a fűtés, ha csak 4-5 óra múlva ér vissza...
Én is megnéztem, megszagoltam a konvektort és a gáztűzhelyet is, de nem érződött gáz szag. Közben ő folyamatosan magyarázta, hogy milyen veszélyes is a gáz, meg hogy meg is lehet tőle halni.
Valószínű hatalmas halálfélelme lehetett, ezért fordította fejre a meg sem gyújtott teamécseseket is..
A vendég elhagyta a lakást én pedig kihívtam egy gázszerelőt, hogy megvizsgáltassam a készülékeket. A szerelő megérkezett, megvizsgált minden eszközt, de semmilyen problémát nem észlelt.
Eközben a "kedves" vendég újabb üzenetet írt, ahol újból leírja az általa "kitalált" történetet, tovább színezve: " és a gázszivárgás félelmében alig aludtunk pár órát".
És ekkor jött az egész sztori lényege: "Nem szeretnék rossz review-t írni, mert gondolom a következő vendég fogadásáig meg lesz a gázszivárgás javíttatva, viszont nem érzem helytállónak azt, hogy ezért fizessek"
Áááá, kicsit sem zsarolás! Magyarul, ha nem fizetsz nekem jön a rossz értékelés ami lehúzza az apartmant és a kutya nem fog foglalni!
Én újból közöltem vele, hogy szakember vizsgált meg mindent és semmi gázszivárgásra utaló nyomot nem talált és az egész vizsgálatot dokumentummal is tudom igazolni. Persze ő ezt továbbra sem fogta fel, harmadszor is leírta állítólag mi történt vele.
Ezt követően azonnal jelentettem az Airbnb felé, hogy a vendég valótlanságok állításával, hátrány kilátásba helyezésével próbál pénzhez jutni. Ott azt írták, hogy várjuk meg a vendég értékelését és ezután keressük őket. Sokat nem kellett várni, meg is kaptuk az értékelést "GAS DANGER" címmel, ahol újból leírja a vele állítólag megtörténteket és - mily meglepő módon - 1 csillaggal értékelte az apartmant.
Azonnal tájékoztattam az Airbnb-t, leírtam hogy zsarolni próbált, valótlanságokat állít, hiszen dokumentummal tudom igazolni hogy nem volt semmilyen szivárgás. Kivizsgálták az esetet és azt a választ kaptam, hogy a nyilvános értékelést nem törlik mert nem egyértelmű, hogy sértené a szabályukat.
Erre válaszul bemásoltam nekik a vendég üzenetét és a Zsarolási szabályzatuk megfelelő részét, amelyet a vendég egyértelműen kimerített. Az Airbnb továbbra is azt mondta, hogy nem törlik, csak a vendégértékelésben tudunk rá reagálni. Felháborítónak tartom, hogy hiába tudom az igazam igazolni, azt nem engedik bizonyítani és csak a vendég véleményét tekintik igaznak. Mindezek után tájékoztattam az Airbnb-t, hogy az apartman bezárásra kerül az oldalukon....
Könyves Péter linkje; https://uk.linkedin.com/in/peter-konyves-91a8a489